قدیمی ترین تمدن ماندگار جهان در چین، جاذبه های تاریخی بسیاری از جمله، شهر ممنوعه معروف ، دیوار بزرگ و ارتش تراکوتا را دارد. درسال های اخیر چین به سرعت مدرنیته شده و گردشگری به طور فزاینده رو به گسترش است اگر چه دیدن همه جاذبه های توریستی چین با توجه به گستردگی کشور خیلی دشوار است.

افق مرئی پودونگ

افق مرئی پودونگ منطقه¬ای در شانگهای در شرق رودخانه هوانگ پو است که به¬ عنوان مرکز مالی و تجاری چین پدید آمده است. آسمان خراش¬های افق مرئی شامل نماد برج مروارید شرقی، مرکز تجاری جهانی شانگهای، ساختمان جین مائو و برج شانگهای است.

غار موگای

این غار مجموعه ای از 492 پرستش گاه به مساحت 25 کیلومتر (5/15 مایل) تشکیل شده که در جنوب شرقی مرکز دان هوانگ، واحه ای استراتژیک در مسیر جاده ابریشم، قرار دارد. این غارها شامل برخی از بهترین نمونه های هنر بودایی به دست آمده در دوره ای حدود 1000 سال است. ساخت زیارتگاه غار بودایی در سال 366 پس از میلاد به عنوان محلی برای ذخیره متون مقدس و هنر آغاز شد. همراه با لانگ من گروتوز و یونگانگ گروتوز ، غار موگای، یکی از سه معابد صخره ای باستانی معروف در چین می باشد.

بودای غول پیکر لشان

بودای غول پیکر لشان، مجسمه‌ای غول پیکر، تراشیده شده از صخره ای در سیچوان ، در چین غرب است. ساخت آن در سال 713 در دوران سلسله تانگ آغاز شده، و تا سال 803 به پایان رسیده بود، و حاصل تلاش هزار نفر مجسمه ساز و کارگر بود. بودای غول پیکر لشان حدود 71 متر (233 فوت) ارتفاع دارد و دارای انگشتان بلند سه متری (11 فوت) در هر یک از دست های در حال استراحت خود است.

کوه هوانگ

کوه هوانگ یکی از بزرگ ترین مقاصد گردش گری چین میباشد که رشته کوهی در شرق [(i)چین|http://www.parspalad.com/تور-های-چین|class13] است که به عنوان هوانگ شان (کوه زرد) نیز شناخته می شود. این منطقه به علت داشتن مناظر زیبا، درختان کاج، قله های گرانیتی خاص و چشم انداز زیبای ابرها از بالا، به عنوان زیباترین جاذبه توریستی منطقه شناخته شده است. در دوران باستان تقریبا 60000 پله سنگی به طرف دامنه کوه کنده کاری شده است. امروزه نیز تله کابین هایی وجود دارد که گردشگران میتوانند با سوار شدن بر آن ها به طور مستقیم از پایه کوه به یکی از قله ها برسند.

رودخانه لی

رودخانه لی از گویلین تا یانگ شو نکته برجسته ای برای هر سفر به استان گوانکسی از شمال شرقی این منطقه است. این چشم انداز با تپه های شگفت انگیز، صخره های شیب دار، غارهای باور نکردنی، روستاهای کشاورزی و باغ های بامبو آراسته شده است. این زیباییها با مناظر خیره کننده و زندگی دور از شهر، در امتداد رودخانه لی یکی از جاذبه‌های توریستی برتر در چین است.

ارتش تراکوتا

ارتش تراکوتا مجموعه ای از مجسمه های تراکوتا است که ارتش شی هوانگ (221 BC-206 BC)، اولین امپراطور چین را به تصویر می کشد. این جاذبه توریستی در شیان و در کل چین یکی از محبوب ترین ها است. تخمین زده می شود که در سه چاله حاوی ارتش تراکوتا بیش از 8000 سرباز، 130 ارابه با 520 اسب و 150 اسب سواره نظام وجود دارد، که اکثریت آن هنوز در چاله دفن هستند.

بندرگاه ویکتوریا

بندرگاه ویکتوریا یک جاذبه توریستی بزرگ در هنگ کنگ و یکی از عمیق ترین بنادر کانتینری در جهان است. خلیج کوچک چشم اندازی از آسمان خراش های جزیره هنگ کنگ در یک طرف، و خط ساحلی تسیم شا تسویی در طرف دیگر دارد. همچنین بندرگاه ویکتوریا یکی از شلوغ ترین بنادر در جهان با صدها کشتی، قایق ته پهن چینی و قایق های سریع است. یکی از بهترین راه ها برای دیدن بندر، سفر بر معبر ستاره است.

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه در مرکز پکن واقع شده است که در سال های 1406-1420ساخته شده است. مجموعه کاخ متشکل از 980 ساختمان باقی مانده با 8707 اتاق احاطه شده توسط یک خندق عمیق شش متری (20 فوت) و یک دیوار بلند ده متری (33 فوت) است. بیست و چهار امپراطور در سراسر کشور تقریبا 5 قرن تا زمان کناره گیری پویی (آخرین امپراطور چین) بر شهر ممنوعه حکمرانی کردند. امروزه شهر ممنوعه موزه و یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در چین است.

کاخ پوتالا

کاخ پوتالا واقع در 130 متر بالاتر از دره لهاسا میباشد، که بیش تر از 170 متر ارتفاع دارد و بزرگ ترین ساختار تاریخی در تبت می باشد. ساخت قصر در 1645 در زمان سلطنت دالایی لامای پنجم آغاز شد و تا سال 1648 پوترنگ کارپو ، و یا کاخ سرخ، به پایان رسید. پوترنگ ماربو یا کاخ سرخ، بین سال های 1690 و 1694 اضافه شده است. کاخ پوتالا تا زمانی که دالایی لامای چهاردهم پس از حمله به چین در سال 1959به هند فرار کرد محل اقامت دالایی لاما باقی ماند.

دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین بین قرن پنجم قبل از میلاد و قرن 16 برای حفاظت از مرزهای شمالی امپراطوری چین از حملات قبایل کوچ نشین از سمت شمال ساخته و بازسازی شده است. اکثر دیواره های موجود در طول سلسله مینگ (1368-1644 پس از میلاد) ساخته شده است.